Potrawy proste, smaczne i szybkie

Smażone parówki z serem

Jeśli myślisz, że dzisiaj będzie o czymś super wykwintnym to niestety muszę Cię rozczarować. Dzisiaj nadeszła pora na niezwykle proste, błyskawiczne do przygotowania danie. Pora na smażone parówki ozdobione serem żółtym.

Parówki to potrawa prosta, która powinna być w każdej szanującej się lodówce. Ja najbardziej lubię parówki drobiowe. A kto ich nie lubi? Tak, tak – doskonale wiem jak sie robi parówki i muszę zmartwić wszystkich, którzy nie lubią mięsożerców – nie przeszkadza mi to zupełnie.

D o przygotowania parówek potrzebujemy: cienkie parówki, ser żółty, odrobinę tłuszczu (może być olej), patelnię, opcjonalnie ząbek czosnku

Z parówek ściągamy folię w którą są zawinięte. Delikatnie nacinamy je wzdłuż. Tak aby nóż przecinał je w połowie. Ważne aby parówki się nie rozpadły.

Na patelnie wrzucamy ząbek czosnku (nie musi być nawet rozgrzany) , wlewamy olej i czekamy aż olej się rozgrzeje. Do gorącego oleju przejdzie smak czosnku. A z oleju gdzie powędruje? No do parówek :)

Na gorący olej wrzucamy parówki i smażymy je z każdej możliwej strony. Podczas procesu smażenia parówki „puchną”. Nagle optycznie zwiększają swoją objętość.

W międzyczasie (wiem, wiem – to słowo ponoć nie istnieje:P ) kroimy ser żółty w paski. Przed końcem smażenia staramy się aby rozcięcie w parówkach było u góry. W rozcięcie wkładamy ser żółty. Jeśli dysponujemy pokrywką to przykrywamy patelnie. Smażymy jeszcze 1 – 2 minuty aż ser się rozpuści. I… gotowe.

Teraz parówki na talerz. Dodajemy musztardę, ketchup, chrzan – co kto lubi i jemy ze smakiem.

Takie parówki naprawdę smakują rewelacyjnie. Delikatna nuta czosnku podkreśla ich smak, a roztopiony ser żółty… Każdy lubi taki ser :)

parowki.jpg

GD Star Rating
loading…

Smażone parówki z serem, 4.3 out of 5 based on 4 ratings



Komentarze(8)
  • Avatar

    Aaaa:) Maj 6 2009 - 15:51

    Bardzo dobre i proste tak akurat jak chcecie sie mamie podlizac przed wywiadowka

  • Avatar

    Vicky Cze 13 2009 - 10:24

    lepsze sa gdy najpierw do parowek wlozy sie ser i wpakuje na jakies 20 min do piekarnika :) pychota – sniadanie, obiad (kolacji nie jadam), swieta, przyjacia, urodziny, imieniny – mi wystarcza paroweczki i ciepla herbatka 😛

  • Avatar

    Koni Lut 7 2010 - 09:47

    Super !! heh nie ma to jak zrobić coś łatwego i pysznego jak się jest samemu w domu :)

    Dzięki!

  • Avatar

    szymex98 Lut 18 2010 - 23:05

    Podobne sprawy robilem na grilu 😀 tez wychodzi niezle ; )

  • Avatar

    Missi Kwi 17 2010 - 15:50

    aaa ja robie zawsze tak:delikatnie nacinam parówki z jednej strony, klade na talerz,ser zolty moze byc ztarty klade na stronie nadciete parówki i wkładam do mikrofalówki..ok 1minuty do 2min..zalezy jak szybko ser sie rozpusci! I gotowe;];]

  • Avatar

    kissera Kwi 18 2011 - 16:36

    😀 puchotka ! 😀 mniam

  • Avatar

    janek Sie 20 2011 - 10:17

    bardzo dobry przepis ;] tylko ja czosnek zostawiam niech się smaży razem z parówkami i jak zarumieni się to go zdejmuję i później zjadam z paróweczkami ;] a sos robię z musztardy sarepskiej i keczupu mieszam 1:1 i bardzo smakuje razem 😀

  • Avatar

    Klaudia Sty 8 2013 - 20:50

    Pyszneeeee : 333 Tylko troche czosnek mi sie przypalil, ale to nie zmienia faktu, ze sa bardzo dobre 😀

Zostaw komentarz

Imię (wymagane)

Strona www